Zorgorganisatie Vierstroom heeft een game, genaamd Who Cares! ontwikkeld om nieuw personeel te werven. Met de game wil Vierstroom de speler laten ervaren wat het werk in de zorg inhoudt en wat Vierstroom te bieden heeft. Hierdoor moet de interesse van de mogelijk toekomstige werknemer gewekt worden.
De game is voornamelijk bedoeld om verpleegkundigen te interesseren voor de organisatie. Vierstroom heeft de wervingsactie opgezet om aan te sluiten bij de interesses van mogelijke werknemers. Zo’n 41% van de werknemers in de VVT sector is volgens Vierstroom actief op Facebook, Hyves en Twitter. “Om hen te bereiken is het belangrijk aansluiting te vinden bij hun normale mediagebruik; zij zijn namelijk niet actief op zoek naar vacatures,” aldus Vierstroom.
Game
Vierstroom omschrijft de game als volgt: “De game daagt spelers uit om zelf de zorg te organiseren aan cliënten in de thuiszorg of een woonzorgcentrum. De handen dienen letterlijk uit de mouwen gestoken te worden. En net als in de praktijk is daarbij het soepel samenwerken met collega’s belangrijk. Daarmee scoort een speler punten. En natuurlijk is goed oog hebben voor de wensen en behoeften van de cliënten essentieel. Communicatie, coördinatie en eigen verantwoordelijkheid worden spelenderwijs getoetst. Allemaal elementen die terug te vinden zijn in de visie van Vierstroom op zorgverlening.”