Tech

Parlan neemt WinCare als centraal jeugdhulpplatform

Parlan neemt WinCare als centraal jeugdhulpplatform

Parlan, organisatie voor Jeugd & Opvoedhulp in Noord-Holland noord, heeft als eerste Nederlandse jeugdhulporganisatie gekozen voor het WinCare-platform voor gezinsondersteuning, communicatie, informatie-uitwisseling en administratie.

WinCare is een integraal ICT-platform dat organisatieoverschrijdend kan worden ingezet. Het wordt gebouwd door Winvision en is in samenwerking met Parlan en andere jeugdhulporganisaties ontwikkeld. WinCare faciliteert organisaties en gemeenten in het centraal plaatsen van het gezin en het transparanter en efficiënter maken van samenwerking, uitvoering en verantwoording. Nieuwe (mobiele) technologie wordt ingezet om jeugdhulpverleners, onafhankelijk van de werkplek, beter te ondersteunen en administratieve processen te stroomlijnen.

Dubbel werk


“Dat in 2015 de verantwoordelijkheid voor de jeugdhulp bij gemeentes komt te liggen, is een mooie kans om weer goed na te denken over hoe we onze hulp aan cliënten beter kunnen organiseren”, zegt Ron Ploeg, IT & Facility Manager van Parlan. Een van de uitgangspunten van de nieuwe Jeugdzorg is ‘één gezin, één plan, één regisseur. Met WinCare als centraal platform voor cliënten, hulporganisaties, onderwijs en gemeenten is het mogelijk om, ook met hulpverleners uit verschillende organisaties, gemeenschappelijk en samen met het gezin te werken aan de uitvoering van het gezinsplan. Dat voorkomt dubbel werk, irritatie bij cliënten en gaten in de jeugdhulp.


Actuele gegevens

WinCare verbindt het clientregistratie- en –volgsysteem (Microsoft Dynamics CRM Online) met online portalen die de drie doelgroepen, cliënten/gezinnen, ketenpartners en opdrachtgevers/gemeenten– toegang geven tot voor hun relevante informatie, met mobiele apps voor ambulante hulpverleners en met de meest gebruikte systemen in de jeugdhulpverlening, zoals BergOp, HRM-systemen, de VerwijsIndex, de Monitor JeugdzorgPlus. WinCare zorgt er zo voor dat cliënten gemakkelijk met hun eigen hulpverlener kunnen communiceren, dat iedereen met dezelfde actuele gegevens werkt, dat hulpverleners prettig mobiel kunnen werken bij gezinnen thuis en dat cijfermatige gegevens transparant en inzichtelijk zijn.

2 Reacties

om een reactie achter te laten

Anoniem

1 april 2014

Het is nog maar de vraag of computerapplicaties werken als er veel mensen gebruik maken van hetzelfde systeem. Ik heb de ervaring dat het systeem steeds opnieuw wordt aangepast en uiteindelijk nodeloos ingewikkeld wordt. Met als resultaat dat de gebruiker afhaakt. Als afgestudeerd Master aan de Hogeschool van Utrecht heb ik grote problemen ondervonden met Winvision. Met deze computerapplicatie zou mijn portfolio verbonden worden met andere systemen zoals Osiris (studieresultaten) en sharepoint (info hogeschool). Het is frustrerend hoeveel tijd dit kost en hoe onlogisch systemen in elkaar zitten. Uiteindelijk moet je altijd het 06 nummer van de begeleider of helpdesk op zak hebben. Parlan u bent gewaarschuwd!

Anoniem

1 april 2014

Dit lijkt me een advertentie en geen nieuwsbericht.

Top