Zilveren Kruis lanceert een nieuw platform: de Zilveren Kruis Community. Dit is volgens de verzekeraar een online dorpsplein waar klanten, niet-klanten, patiënten en zorgexperts elkaar kunnen ontmoeten.
Bezoekers kunnen in de community vragen stellen of beantwoorden, onderling kennis en ideeën delen en hun mening geven over zorg en gezondheid. Annemiek Heijer, directeur Klant Contact bij Zilveren Kruis: “Wat we met de community willen bereiken is een groep betrokken mensen die met elkaar en met ons in gesprek zijn over wat voor hen belangrijk is als het gaat om zorg en gezondheid”.
Binnen de Zilveren Kruis Community kun je gesprekken van anderen niet alleen realtime volgen, maar de informatie uit de dialoog ook later nog raadplegen. De online gesprekken zijn daarmee een bron van informatie voor zorgverzekerden, patiënten en zorgexperts; een soort Google voor zorg en gezondheid.
Kennisbank
Steeds meer Nederlanders gebruiken online bronnen om informatie over gezondheid te verzamelen. Het is daarom belangrijk volgens Zilveren Kruis dat zorgverzekeraars mensen toegang geven tot kwalitatief hoogwaardige informatie via online kanalen. De verzekeraar bundelt informatie die beschikbaar komt vanuit de community in een kennisbank die voor iedereen op elk moment beschikbaar is.