ACTUEEL

Airco veroorzaakte brand Maartenshof

De brand die vorige week op de locatie Maartenshof van Zorggroep Groningen woedde, was veroorzaakt door brand in een mobiele airco. Dit is gebleken uit politieonderzoek.

De mobiele airco stond op een kamer van een cliënt die daar opgebaard lag. De mobiele airco was door de begrafenisondernemer aangeleverd om het lichaam koel te houden.

Zorggroep Groningen organiseert wonen, zorg, welzijn en behandeling met name voor ouderen in de stad en provincie Groningen. De brand ontstond op dinsdagavond 11 augustus in de kamer, die onderdeel uitmaakt van een woning waar acht cliënten wonen.

Door optreden van de BHV-ers en medewerkers van Maartenshof konden de cliënten tijdig de woning verlaten en is de schade beperkt gebleven, laat Zorggroep Groningen weten. Daarnaast hebben de diverse brandpreventieve voorzieningen goed gewerkt en eraan bijgedragen dat de brand snel onder controle was.

De cliënten van de andere woningen op de verdieping konden na een aantal uren terugkeren. De cliënten van bewuste woning zijn tijdelijk binnen Maartenshof op een andere afdeling opgevangen. De woning wordt schoongemaakt en de cliënten zullen deze week terugkeren naar hun woning, aldus Zorggroep Groningen.

0 Reacties

om een reactie achter te laten
Top