De campagne ‘HBO-V in de ouderenzorg – Daar zit meer achter’ van ActiZ en V&VN is donderdag in de prijzen gevallen. De brancheverenigingen kregen de Magneet voor beste campagnewebsite. De Stichting Jaarprijzen Personeelscommunicatie (SJP) reikt ieder haar 7 Magneten uit voor de beste cases in arbeidsmarktcommunicatie.
“Werken in de ouderenzorg is niet het meest flitsende beroep. Daardoor des te knapper om hiervan een interactieve beleving te maken waarmee je die dingen uit het beroep te zien krijgt die je je eigenlijk nooit afvraagt, en waarmee het beroep erg mooi wordt neergezet”, zei jurylid Marcel van der Quast van SJP bij het overhandigen van de Magneet.
Ook prees de jury “de imposante hoeveelheid blogs met goed geschreven praktijkverhalen uit de community”, waarmee de uitdagingen in het vak goed worden belicht. “Een mooie evenwichtige online case”, aldus de jury van Magneet, die de case beschrijft als hun ‘darling’.
Ervaren
De campagne Daar zit meer achter is bedoeld om zelf te ervaren wat het werk van ouderenverpleecgkundigen inhoudt. V&VN en Actiz hopen zo studenten HBO-verpleegkundigen te interesseren voor de ouderenzorg.