ACTUEEL

Brand Krabbendijke door storing stekkerdoos

De brand van zondag in een verzorgingshuis in Krabbendijke is veroorzaakt door een storing in een stekkerdoos. Dat blijkt uit een onderzoek van de politie in de kamer waar de brand woedde.

De brand in de Zeeuwse plaats brak zondag aan het eind van de middag uit en was kort maar hevig. Diverse woningen raakten beschadigd. Twaalf bewoners werden tijdelijke ondergebracht bij familie.

Twee bewoners kwamen om het leven. Een bewoner ligt nog in zorgelijke toestand in een ziekenhuis. (ANP)

1 Reacties

om een reactie achter te laten

R. M. Dalmijn

30 augustus 2016

Lijkt mij zinvol wanneer de NVWA en of de Onderzoeksraad voor de Veiligheid met een uitgebreid verslag komt/komen.
Op te veel locaties worden stekkerdozen gebruikt die door een beperkt gebruik van koper bij een relatief geringe belasting kortsluiting geven.
Privé heb ik al deze dozen voor deugdelijke Duitse exemplaren vervangen. Dat bleek in de praktijk overigens niet eens zo eenvoudig. Ik kan namelijk niet in alle bouwmarkten het land van productie vinden.

Top