ACTUEEL

Opnieuw klachtenregen over CAK

Zorgbelang Drenthe ontvangt gemiddeld tien klachten per week over het Centraal Administratie Kantoor (CAK). Zorgbelang Drenthe wil met het CAK in gesprek, maar die zou de afspraken steeds afzeggen. Dat meldt RTV Drenthe.

Opheldering

Zorgbelang Drenthe heeft in augustus 62 klachten over het CAK ontvangen. Omdat het CAK niet met de organisatie in gesprek zou willen gaan, trekt Zorgbelang Drenthe bij de landelijke politiek aan de bel, aldus RTV Drenthe. Met succes: Tweede Kamerlid voor de SP Renske Leijten wil opheldering over de klachtenstroom.

Ingrijpen minister

De klachten over het CAK zijn niet nieuw. Leijten stelt op de site van de SP: “Het is werkelijk onbestaanbaar dat drie jaar later de problemen nog steeds niet zijn opgelost. Er is ons beloofd dat het prioriteit nummer één zou zijn dat mensen snel en correct geholpen zouden worden. Nu het CAK weer faalt, moet de minister maar gewoon ingrijpen”.

5 Reacties

om een reactie achter te laten

jansen

1 september 2010

Bij het CAK is het een rommeltje, na 3jaar sturen ze je pas een rekening van een paar duizend euro dat volgens hun open stond.. pas na 3 jaar. Ik zit in de wajong en woon in begeleid wonen.



Verschillende bewoners hier zijn al geflipt bij het krijgen van een dreigbrief van het CAK. (en dan bedoel ik echt geflipt, 3 dagen van slag of langer)



Op de brief staat hun slogan 'een duidelijke bijdrage'

Mijn begeleider snapte de brief zelfs niet.. hoe duidelijk is het dan? als zelfs professionals het niet begrijpen



Het is moeilijk te achter halen waar het bedrag op gebaseerd is. Ik ga pas betalen als ik zeker weet dat het klopt.



Het CAK weet niet hoe ze moeten om gaan met mensen met een beperking..

Anonym

2 september 2010

Mijn oma zit al anderhalf jaar in een verzorgingstehuis zonder dat zij ooit een rekeknng heeft gezien. Wanneer er contact met het CAK opgenomen wordt geven deze aan "het komt wel goed". Dit zeiden ze ander half jaar terug voor het eerst!

Mijn oma is nu geld aan het 'potten' en heeft er buikpijn van.

Anonym

3 september 2010

Mensen die gebruik maken van AWBZ-voorzieningen hebben meer zorg nodig vanwege de negatieve invloed die het CAK heeft op hun kwaliteit van leven. Daarnaast is het een bureaucratisch onderdeel van de gezondheidszorg dat geld kost dat beter aan goede zorg besteed kan worden.



Zo snel mogelijk opheffen!



Met de huidige indicatiestelling en het gebrek aan personeel ontvangen mensen echt niet meer zorg dan ze nodig hebben...

aydin

27 september 2010

Ik heb zelf bij het CAK gewerkt. CAK heeft het klanten contact center uitbesteed aan Tele Train. De Teamleiders hadden continu over stomme gehandicapten en achtelijke ouderen. Aangezien ik er helemaal niet tegenkon, heb ik per direct ontslag genomen.

Johan

27 oktober 2010

Goeie verhalen hoor je nooit, Slechte verhalen hoor je altijd en kan je nagaan dat dit maar een paar slechte zijn van de miljoenen clienten. het blijft mensen werk en er kan altijd wat misgaan. en veel ouderen en gehandicapten regelen ook niet hun zaken netjes net als wat mensen zonder handicap doen dus blijft ook een fout van hun zelf..



een mens blijft een mens zeur tegen het bedrijf zelf ipv levenloos op internet

Top