Bartiméus staat op nummer een in de Gehandicaptenzorg 2.0 Top 25 van Markant. Bartiméus scoorde het beste op grond van de drie gehanteerde criteria: e-inclusie, digitale interactie en zorg op afstand.
Gehandicaptenzorg 2.0 Top 25
’s Heeren Loo en Pameijer staan op plaats twee en drie in het themanummer van het maandblad voor de gehandicaptensector Markant van december 2011.
Bartiméus 2.0
Bartiméus brengt e-inclusie, interactie en zorg op afstand in praktijk, oordeelt Markant, en deelt zijn ervaringen ook met anderen via het eigen initiatief Link4all. ’s Heeren Loo die op plek twee staat, heeft dit jaar een medewerker in dienst genomen die een online mediastrategie ontwikkelt. Op drie staat Pameijer. ‘Laten ervaren in plaats van afschermen’, is hier het motto.
Digitale interactie
Bij het samenstellen van de lijst keek Markant naar de mate waarin een instelling internet en social media toegankelijk maakt voor cliënten, met als doel de sociale contacten en zelfredzaamheid te vergroten. Daarbij onderzocht Markant ook de interactie tussen cliënten en de zorgverlener. Zo werd bekeken of cliënten hun zorgplannen digitaal in kunnen zien en of instellingen met hun klanten of (potentiële) medewerkers communiceren via social media.
Verder onderzocht Markant of instellingen gebruik maken van zorg op afstand, waarbij internet en digitale techniek worden ingezet bij de ondersteuning van de cliënt.
Bij het samenstellen van de lijst gebruikte Markant de digitale wegen om informatie te verkrijgen. Instellingen werden via oproepen op LinkedIn en Twitter uitgenodigd om input te leveren voor het interactieve themanummer over gehandicaptenzorg 2.0.