Artikel

James Merlino: 'Alles draait om de patiënt'

Op de masterclass die REshape & Innovation Center van Radboudumc eind november organiseerde, was James Merlino er duidelijk over. Alles moet draaien om de patiëntbeleving.

James Merlino, Chief Experience Officer van Cleveland Clinic, vertelde hoe zijn organisatie in enkele jaren een grote ommezwaai heeft bewerkstelligd. De Cleveland Clinic blinkt sinds jaar en dag uit in excellente zorg, maar presteerde tot voor kort zeer matig in de omgang met patiënten. Dat zelfinzicht is de aanleiding geweest om James Merlino aan te stellen als Chief Experience Officer.

Merlino leidt tal van initiatieven om communicatie tussen arts en patiënt en de ervaringen van patiënten met de Cleveland Clinic te verbeteren. Met collega's heeft hij een ommezwaai bewerkstelligd en anno 2013 is de grote zorgaanbieder in de Amerikaanse staat Ohio een van de koplopers in het bieden van positieve ervaringen aan patiënten.

Bekijk het interview met James Merlino

 

0 Reacties

om een reactie achter te laten
Top