Hoe bouw ik mijn merk rond ons ziekenhuis?

  • 16 september 2015
  • Auditorium Meander Medisch Centrum, Amersfoort
  • 13:30 - 17:00
  • Gratis. Bij no show wordt 50,- euro in rekening gebracht.

Een inspirerend marketing event voor ziekenhuizen

Hoe kunt u als marketeer artsen en andere professionals ondersteunen met marketing en personal branding?

Beschrijving

Met verhalen uit uw branche en van echte specialisten uit andere branches geven wij u stof tot nadenken en een duw in de rug op weg naar een topmerk!

Sprekers

Ruud JansenRuud Jansen, Head of Business Intelligence Brand Loyalty

De shoppende patiënt doet meer en meer haar intrede in ziekenhuizen. Wat is het profiel van mijn patiënt en hoe kan ik hem het beste bereiken?

Ruud Jansen vertelt over de uitdagingen in food retail om het shopping gedrag van consumenten te beïnvloeden. Data analyse speelt hierbij een steeds grotere rol en Ruud vertelt hoe BrandLoyalty big data gebruikt om profielen van consumenten in kaart te brengen. BrandLoyalty gelooft hierbij in Give to Get: als je data van de klant wilt moet je hem ook iets terug geven.


Leon TindemansLeon Tindemans, social media adviseur en eigenaar TTM Communicatie

De wereld van social media is continu in beweging. Wat is de laatste stand van zaken? Welke platformen zijn populair en welke zijn aan het afnemen? Hoe bereikt u uw doelgroep met de juiste boodschap. Leon Tindemans heeft de afgelopen 5 jaar al honderden bedrijven geadviseerd en getraind in het zakelijk gebruik van social media.

Frank Bierens

Frans Bierens, manager strategische marketing en communicatie in het Isala Ziekenhuis in Zwolle

"De tijd van aanbod gestuurde zorg is voorbij, patiënten komen niet meer vanzelf naar het ziekenhuis. Daarom moeten we nadenken over de vraag op welke patiënten we ons willen richten en hoe we die aantrekken."

 

Marit BosmanMarit Bosman-Geevers, hoofd Marketing & Marktonderzoek van het St. Antonius Ziekenhuis in Nieuwegein en Utrecht

De twee ziekenhuislocaties in de Utrechtse binnenstad zijn vervangen door 1 nieuw ziekenhuis in de wijk Utrecht Leidsche Rijn en een nieuwe Polikliniek in de wijk Utrecht Overvecht. Met de ziekenhuislocatie in Nieuwegein, de Polikliniek in Houten en het Spatadercentrum in De Meern wordt op vijf locaties patiëntgerichte, topmedische zorg dicht bij de cliënt gebracht. Marit vertelt over de onderliggende marketingstrategie.

Aansluitend aan het programma is er een netwerkborrel voor alle aanwezigen.

Meer informatie?

Willem Hoogen Stoevenbeld, willem.hoogen.stoevenbeld@kiwa.nl, M: 06-52568605
Jurjen Scharten, jurjen.scharten@kiwa.nl, M: 06-53894449
Sandra Kraaypoel, S.Kraaypoel@bsl.nl, M: 06-20449046

Meer lezen over marketing in ziekenhuizen? Lees de blog van Willem Hoogen Stoevenbeld.

Gerelateerd