Partner
nieuws

Efficiency in de zorg door altijd toegankelijke informatie

Efficiency in de zorg door altijd toegankelijke informatie

Zorginstanties hebben grote behoefte aan juiste, actuele en complete informatie. De zorgverleners altijd en overal toegang bieden tot de beschikbare medische informatie is een efficiënte eerste stap om de cliënt goed te ondersteunen.

De laatste jaren ontwikkelen zorginstanties zich steeds meer tot organisaties die de vraag van de cliënt centraal stellen. Dit komt onder andere door de vanuit de overheid opgelegde marktwerking, veranderende regelgeving, het grotere aantal ouderen en de toenemende zorgvraag. Ook verandert die zorgvraag: zorg op afstand en extramurale zorg zijn aan de orde van de dag. Dit vraagt om een andere werkwijze voor de zorginstanties. Kostenverlaging, efficiency, het verbeteren van distributie en de toegankelijkheid van medische informatie staan hierbij hoog op de agenda. Digitalisering en een perfect functionerend en overal toegankelijk informatiesysteem maken het tegemoetkomen aan die pijlers mogelijk.

Samenwerken met zorgverlener op locatie

Steeds meer zorgverleners bieden zorg op locatie. Een reden hiervoor is bijvoorbeeld het grotere aantal ouderen dat langdurig thuis woont. Zij doen dit omdat ze langer zelfstandig willen zijn, of vanwege de kosten van een verzorgingstehuis. De zorgverlener moet tijdens het bezoek volledig op de hoogte zijn van de laatste status van de cliënt. En deze status ook ter plekke kunnen aanpassen. Alleen dan is het mogelijk om efficiënte zorg te verlenen. I-FourC, specialist op het gebied van het digitaliseren van medische dossiers, maakt het mogelijk om alle papieren informatie van de cliënt te integreren in de digitale processen van de zorg. Informatie is daardoor op diverse zorgwerkplekken toegankelijk: thuis bij de cliënt, aan het bed in ziekenhuizen, in de revalidatiekliniek en bij de huisarts.

Toegang tot het centrale archief en informatie bewerken op de iPad

Voorafgaand aan het bezoek kan informatie uit het centrale archief gedownload worden op een iPad, waardoor de zorgverlener thuis of op locatie offline de informatie kan bewerken via de I-FourC Virtual File iPad-app. Wijzigingen worden vervolgens direct geüpload zodra de zorgverlener zich in een beveiligde internetomgeving bevindt. Zo hebben alle betrokkenen gelijk de nieuwe versie van het document tot hun beschikking.

Hoe creëer ik een digitale werkplek?

Dat een digitale werkplek voordelen heeft, weten veel zorginstanties inmiddels wel. Maar hoe pakt u het precies aan als u mobiel werken mogelijk wilt maken?

  • Stap 1: Richt een projectgroep op om alle belangrijke vraagstukken te bespreken, zoals ‘Wat hebben we als organisatie nodig om digitaal te kunnen werken?’ Een partij als I-FourC kan hierin adviseren.
  • Stap 2: Zorg dat u beschikt over een dossierbeheersysteem. Dossiers, plannen, facturen en andere documentatie moeten digitaal beschikbaar zijn op één centrale plek. I-FourC kan de dossiers in bijna elk systeem integreren.
  • Stap 3: Stel procedures en richtlijnen op om digitaal te kunnen werken. Denkt u bijvoorbeeld aan autorisaties voor het bewerken en lezen van dossiers. Met regels en procedures kunt u de veiligheid van uw informatie nog beter waarborgen dan met de apparatuur die u inzet.
  • Stap 4: Structureer het archief en maak een verdeling in actuele en minder actuele informatie. Uiteraard kan dit door een externe partij als I-FourC gedaan worden.
  • Stap 5: Maak het archief digitaal toegankelijk: dit betekent ten eerste dat uw actuele dossiers gedigitaliseerd moeten worden en ten tweede heeft u devices nodig waarmee uw medewerkers op locatie kunnen werken. Bijvoorbeeld een iPad of een laptop.
  • Stap 6: Train uw personeel en geef uitleg over de mobiele werkwijze.

Veilig en snel over naar een efficiënte werkwijze

I-FourC biedt zorginstanties de mogelijkheid om snel over te stappen naar een efficiënte, mobiele werkwijze. Medische dossiers kunnen in één dag gedigitaliseerd worden. I-FourC houdt er daarbij rekening mee dat de continuïteit van het primaire werkproces, de privacy en de veiligheid gewaarborgd is. Het bedrijf is ISO 9001-gecertificeerd en ze voldoen aan de ISO 27001-norm. Zowel op fysiek als digitaal vlak heeft I-FourC flink geïnvesteerd om de hoogst haalbare maatregelen op het gebied van informatiebeveiliging door te voeren in haar bedrijfsprocessen.

Wilt u de beste zorg kunnen bieden voor uw cliënten en de betrokken zorgverleners altijd van de juiste, actuele en complete informatie kunnen voorzien? I-FourC biedt u de digitalisering van uw dossiers nu tegen een aantrekkelijk tarief aan, vanwege het tienjarig bestaan! Meer informatie vindt u op www.i-fourc.nl/zorg.

0 Reacties

om een reactie achter te laten
Top