Partner
nieuws

Bereken de kostenbesparing van purchase to pay automatisering

Bereken de kostenbesparing van purchase to pay automatisering

Automatisering zien we overal terug in de zorg. Denk aan elektronische patiëntendossiers, sociale robots, zorgdomotica of de robotisering van ontvangstbalies.

Daarnaast kan automatisering van secundaire processen de zorg ook veel kosten besparen. Het automatiseren van inkoop- en betalings-gerelateerde processen, bijvoorbeeld, levert aanzienlijke kostenbesparing op, omdat minder administratieve handelingen noodzakelijk zijn en de doorlooptijd van deze processen verkort wordt. Daarnaast wordt hier ook direct inzicht mee verkregen in de status van contracten, de inkoop van producten en de bijbehorende kosten- en inkoopfacturen, waardoor management tijdig kan anticiperen op kostenstromen. Easy Systems automatiseert het inkoopmanagement, contractbeheer en (inkomende) factuurverwerking voor ondernemingen en instellingen, en kan u laten zien hoeveel kosten u hiermee kunt besparen.

Easy Systems automatiseert het purchase to pay proces. Van inkoop van producten en afsluiting van contracten tot en met verwerking van de inkomende facturen. Easy Systems faciliteert de aanvraag van inkooporders door werknemers en stelt deze ter beoordeling voor aan budgethouders. Of het aangaan van contracten en koppelt deze aan contracthouders en contract-gerelateerde acties. De inkomende inkoop- en kostenfacturen worden, ongeacht hun vorm (papier, digitaal/pdf, of elektronisch), geconverteerd naar een standaard en gevalideerd met crediteuren stamgegevens in uw ERP of financieel systeem. Vervolgens worden de factuurgegevens automatisch beoordeeld op basis van de inkooporders en/of contracten waar de betreffende factuur onder valt.

De automatiseringssoftware van Easy Systems integreert naadloos met ieder bekend ERP of financieel systeem in de markt, en draait zowel on-premise op bedrijfsservers of in de cloud.

De kosten die u als zorginstelling kunt besparen met het automatiseren van het zogenoemde purchase to pay proces, en dan met name de verwerking van inkomende facturen, kunnen aanzienlijk zijn. Het moeten scannen of overtypen van facturen, het laten circuleren van deze facturen onder budgethouders, het inboeken van facturen in het ERP of financieel systeem, en de correctieve maatregelen die genomen moeten worden op vertragingen of het beantwoorden van vragen door leveranciers, kan bij duizenden of tienduizenden inkomende facturen op jaarbasis, heel veel werk en daarmee kosten besparen wanneer dit geautomatiseerd zou worden. Easy Systems heeft een rekentool ontwikkeld waarmee iedere fase in de verwerking van facturen gemeten kan worden en vertaald naar een investeringsbeoordeling.

Neem contact met Easy Systems op en vraag naar de besparingscalculator.

 

 

0 Reacties

om een reactie achter te laten
Top