Partner
nieuws

Powered by

Tunstall onthult digitale zorgtechnologie van de toekomst

Tunstall onthult digitale zorgtechnologie van de toekomst

Tunstall maakte onlangs deel uit van een panel van experts op het Digital Health & Wellness Summit in het kader van het 4YFN Mobile World Congress (MWC) 2019 in Barcelona. MWC Barcelona is het grootste mobiele evenement ter wereld en biedt de nieuwste innovaties en geavanceerde technologie aan van meer dan 2.400 toonaangevende bedrijven.

Martin Jeffries, Chief Marketing Officer bij Tunstall Healthcare introduceerde Tunstall's nieuwe modellen van technologie-gebaseerde gezondheidszorg en zorgverlening die wereldwijd worden ingezet om het welzijn van ouderen en mensen met langdurige aandoeningen of handicaps te verbeteren.

Hij benadrukte de toekomstige kansen die IP-connectiviteit biedt om zelfstandig wonen en de kracht van data voor preventie te ondersteunen: "Het geeft ons de mogelijkheid om de dagelijkse activiteiten van onze naasten te volgen en ervoor te zorgen dat alles in orde is". Hij voegde hieraan toe: "Het stelt ons in staat om gegevens te verkrijgen, die het mogelijk maakt om te anticiperen op mogelijke bijwerkingen, risico's of problemen en deze te voorspellen voordat ze zich voordoen in het dagelijks leven van de gebruikers.”

Naast de voordelen voor gebruikers, familieleden en verzorgers, zorgt het gebruik van Connected Care en digitale gezondheidstechnologie voor een efficiënter beheer en minder gebruik van sociale voorzieningen en middelen uit de gezondheidssector. Jeffries citeerde het voorbeeld van telefonische hulpdienst ‘het Preventieve en Persoonlijke Monitoringsmodel’, ontwikkeld door Tunstall Spanje. "In Barcelona is in zeven jaar tijd de verwijzing van ouderen naar woonzorg aanzienlijk verminderd. In 2018 bleven ouderen die de telefonische hulpdienst in de stad gebruikten, 2,77 jaar langer in hun eigen huis dan in 2011. Bovendien zijn de opnames in ziekenhuizen en medische centra verminderd, waardoor extra efficiëntie werd gerealiseerd."

Jeffries onderzocht vervolgens de evolutie van Connected Care diensten van reactief reagerend op noodsituaties bij mensen thuis, naar op gegevens gebaseerde voorspelling van ongewenste voorvallen: "Monitoring en tracking via IP-technologie stellen ons in staat de gegevens uitputtend te analyseren en dus te anticiperen op wat er kan gebeuren voordat het gebeurt. Een reactieve service kan proactief worden en vervolgens worden aangepast aan de behoeften van elk persoon en uiteindelijk een voorspellende service worden".

Ook in Nederland is er steeds meer interesse in dit award winning sociale zorgconcept*. Volgens Wendy Hugoosgift Contreras, Business Development & Marketing Manager Central Europe bij Tunstall zijn er meer overeenkomsten dan verschillen: “Ons lokale zorgstelsel is anders dan in Spanje. Toch willen mensen wereldwijd hetzelfde: zolang mogelijk veilig en zelfstandig leven in een woonomgeving van hun eigen keuze”.

Daarnaast staan we ook wereldwijd voor dezelfde maatschappelijke uitdagingen: Mensen worden ouder, het aantal chronisch zieken neemt toe en tegelijkertijd is er een tekort aan zorgpersoneel. De enorme druk die dit veroorzaakt vraagt om een transformatie van huidige zorgstelsels. “Het is dan ook mooi om een vertaalslag te kunnen maken van bewezen en beproefde zorgconcepten en lokaal beschikbaar te maken, daar waar dat waarde toevoegt.”

*Tunstall ontving in 2018 de International Technology Enabled Care Award van branche organisatie TSA in Birmingham, UK.

0 Reacties

om een reactie achter te laten
Top