Esther Reenders
Esther Reenders heeft ruim 20 jaar ervaring op het gebied van gastvrijheid en klantbeleving. Zij ondersteund (zorg)organisaties in hun ambitie om klantgericht(er) en gastvrij(er) te ondernemen. In haar methodiek faciliteert zij teams in het ophalen van ervaringsverhalen van hun eigen klanten, patiënten of gasten en maakt hen vervolgens eigenaar van het optimaliseren van proces én gedrag. Na 10 jaar als leidinggevende te hebben gewerkt in 5-sterren hotels in New York heeft ze haar passie voor gastvrijheid in de zorg voortgezet in Nederland. Inmiddels werkt Esther sinds 2011 vanuit haar eigen bedrijf ‘Gastvrij Werken’ aan diverse projecten. Naast haar eigen bedrijf is Esther mede-bedenker van ‘FeedbackRadar’; een software tool die teams in staat stelt om actief, samen met de input van de eigen ‘klant’ continue te verbeteren. “Ik help teams om te reflecteren vanuit het perspectief van hun eigen patiënten of klanten – dat zorgt voor een ander inzicht en leidt tot geweldige optimalisaties.” Esther is sinds 2018 aangesloten bij Triple Win en geeft trainingen vanuit de visie is dat elke actie of interactie van een team een triplewin moet zijn, waarbij een overwinning voor de klant, een overwinning voor het team en de organisatie en een Win voor het individu kan worden gemaakt.