ACTUEEL

Vergoeding na val van operatietafel

Een 89-jarige patiënte krijgt een schadevergoeding van 1500 van het Ikazia Ziekenhuis, nadat zij bij een heupoperatie van de operatietafel viel. Dat meldt het Algemeen Dagblad.

Het Rotterdamse Ikazia Ziekenhuis biedt haar excuses aan, maar de familie blijft met vragen zitten. Bij het op de juiste plaats terugbrengen van de heup werd er met kracht getrokken. Daarbij schoof het bovenlichaam van de patiënte 'ongemerkt' naar rechts, citeert het AD de klachtencommissie.

Buiten bewustzijn

De vrouw viel van de operatietafel, waarbij zij haar schouder en enkel kneusde. Ook had ze na de val volgens haar familie blauwe plekken. Verder zou ze langere tijd buiten bewustzijn zijn gehouden.

Schadeclaim

Het ziekenhuis heeft direct excuses aangeboden, maar wees in eerste instantie een klacht af omdat er zoveel goede nazorg zou zijn geboden. De familie diende hierop een schadeclaim in. Na een lange procedure biedt het Ikazia 1500 euro en wil het met de familie om de tafel om ergernissen weg te nemen. De familie wil vooral weten wat het ziekenhuis heeft gedaan om zulke valpartijen te voorkomen.

2 Reacties

om een reactie achter te laten

Anoniem

14 maart 2014

Skipr heeft deze reactie verwijderd.
Skipr stelt als voorwaarde aan reacties op deze website: u reageert op de inhoud van het betreffende bericht of blog.
Niet op andere onderwerpen of publicaties van derden. Aanvallen op personen, diskwalificaties en kwetsende reacties verwijderen we zonder overleg.
Hinderlijk achtervolgen van personen staan wij niet toe. Voor wie volhardt in het plaatsen van beschuldigingen, sluit Skipr de toegang tot de reactiemogelijkheid af.


Dit bericht is bewerkt door de beheerder op 25-03-2014 09:24.

Simonis

14 maart 2014

Kwalijke reactie hierboven. Dit zijn geen complicaties, maar gewoon onoplettendheid/slordig werken/onverschilligheid (doorhalen wat niet van toepassing is).

Zelf iets dergelijks meegemaakt in verpleegtehuis waar men mijn schoonmoeder uit de tillift liet vallen. Was tegen alle instructies in gehandeld, waarschijnlijk ook onvoldoende geïnstrueerd. Geen claim ingediend, maar wel directie ter verantwoording geroepen. Daarop volgden uitgebreide instructies aan het personeel. En een nieuwe directie.
Mijn schoonmoeder kon niet meer slikken en het personeel legde dit maar gemakshalve uit als doodswens. Kon de familie haar verder voeren met een theelepeltje tot ze ècht dood ging...

Top