ACTUEEL

Diaconessenhuis maakt antireclame voor concurrenten

Het Isala Diaconessenhuis in Meppel vergelijkt zichzelf in een advertentie met andere ziekenhuizen. In de Hoogeveensche Courant heeft het ziekenhuis een advertentie gekocht waarin staat dat patiënten met een budgetzorgpolis van Zilveren Kruis Achmea in het Diaconessenhuis beter af zijn dan in Ziekenhuis Bethesda in Hoogeveen of het Scheperziekenhuis in Emmen.

Dit meldt RTV Drenthe.

Het Isala Diaconessenhuis stelt in de advertentie dat patiënten in Hoogeveen en Emmen met een budgetpolis niet alle zorg vergoed en in Meppel wel. Voor zover bekend is het de eerste keer dat er  vergelijkende reclame verschijnt tussen zorginstellingen in het noorden van Nederland. Projectleider Marketing Jan Nabers van Isala: "Wij zijn deze campagne begonnen om twee redenen: de ene is het teruglopend aantal patiënten. Deze landelijke trend zien we ook bij onze ziekenhuizen en we willen graag patiënten behouden en aantrekken. De tweede reden is patiënten wijzen op de mogelijkheden van onze ziekenhuizen."

Bestuurder Marcel Kuin van Treant Zorggroep is niet blij met de actie van Isala. Volgens hem is de tekst van de advertentie "deels feitelijk onjuist". In de budgetpolis wordt wel veel zorg volledig vergoed, bijvoorbeeld alles voor kinderen onder de 18 jaar. "Bovendien hebben wij een bewuste keuze gemaakt om geen contract af te sluiten met Zilveren Kruis Achmea over hun budgetpolis", aldus Kuin. "Budgetpolissen zijn slecht voor de zorg want zowel ziekenhuizen als de patiënten krijgen minder vergoed van de zorgverzekeraars."

2 Reacties

om een reactie achter te laten

Olaf Wijman

22 januari 2016

Benieuwd naar de (re-)acties van andere ziekenhuizen. Begin van een nieuwe trend?

OKBLOG

24 januari 2016

Marktwerking pur sang.

Top