ACTUEEL

Drogisterijketen wordt dominant in digitale zorginfo

Etos gaat voortaan meer dan zelfzorgproducten en verzorgingsmiddelen verkopen. Met de overname van de Solvo Groep krijgt Etos ook vier veel bezochte websites over gezondheidszorg in handen.

Solvo bezit naast zijn gelijknamige website ook gezondheidsplein.nl, dokterdokter.nl en ziekenhuis.nl. Maandelijks trekken die sites zo'n 6 miljoen bezoekers, aldus het bedrijf zelf. Etos noemt de overname van Solvo een "gouden combinatie". Door de overname zou Etos in één keer het grootste Nederlandse online-informatiepunt voor welzijn en gezondheid worden.

De Ahold Delhaize-dochter werkt naar eigen zeggen al langer aan het opzetten van een nieuw soort drogisterij. De combinatie van de verkoop van gezondheids- en verzorgingsproducten en medische informatieverstrekking past in dat plaatje. (ANP/Skipr)

0 Reacties

om een reactie achter te laten
Top