Reader Interactions

Reacties 1

  1. AvatarJ.B.

    In de bijgevoegde blog van NPCF is de oproep duidelijk: laten we blijven (beeld)bellen in de zorg. De voordelen zijn evident. Ik heb het zelf ook ervaren, en ben er erg blij mee.

    Als we dat vanuit patiëntenperspectief willen blijven behouden, of tenminste de optie voorgelegd willen krijgen, moeten we er nu actie op ondernemen.

    Anders kan het zo maar zijn dat (individuele) professionals er niet zo’n zin in hebben, nog niet goed overweg kunnen met de voorzieningen etc. (En dat kan overigens ook gelden voor patiënten hoor).
    Voordat je het weet heb je weer het nakijken als patiënt, omdat de zorgverlener het anders wil.
    De vraag is dus: hoe kunnen we de gedragsverandering tijdens de lockdown (dus veel meer gesprekken tussen zorgprofessionals en patiënten via beeldbellen of gewoon bellen) blijven stimuleren. Wat is er nodig om deze gedragsverandering te laten beklijven?

    Mijn idee is dat een grootschalig programma als bijvoorbeeld JZOJP nu, op dit moment, moet inspelen door dit soort implementatieprojecten te stimuleren. Nu is het momentum. Als we weer business as usual hebben, wordt dat weer een stuk moeilijker.