Patiënten geven het Spijkenisse Medisch Centrum een rapportcijfer van 8,4. Spijkenisse MC ziet hierin een blijk van waardering voor de patiëntgerichte aanpak.
Met een gemiddeld rapportcijfer van 8,2 voor de spoedpost, een 8,3 voor de poliklinieken en een 8,6 voor de klinische zorg scoort het Spijkenisse MC boven de benchmarkcijfers voor deze afdelingen die onder de 8 punten liggen. “We zijn erg trots dat dat patiënten onze dienstverlening met een 8,4 waarderen”, reageert bestuurder Martin Verveer. “Het is het bewijs dat wij echt patiëntgerichte zorg verlenen en een prachtig compliment aan al onze medewerkers.”
Spijkenisse MC bestaat sinds 2013 en is de afgeslankte doorstart van het failliete Ruwaard van Putten Ziekenhuis. De hoge patiënttevredenheid is een opsteker voor Spijkenisse MC. De afgelopen jaren heeft het ziekenhuis herhaaldelijk personeel moeten ontslaan.
Bijna 2800 patiënten hebben het afgelopen jaar hun oordeel over het Spijkenisse MC gegeven. Ze blijken met name tevreden over de gastvrijheid en hebben het gevoel er welkom te zijn. Verbeterpunten voor het medisch centrum zijn het versnellen van de doorlooptijden op de spoedpost, het beheersen van de wachttijden op de poliklinieken en het hanteren van maximaal twee bezoekers per patiënt in de kliniek.