ACTUEEL

Ziekenhuispersoneel onwel door giftige stof

Personeel van de spoedeisende hulp van het Flevoziekenhuis in Almere is zondagavond onwel geworden. De medewerkers zijn waarschijnlijk in aanraking gekomen met een giftige stof, maar de brandweer wist nog niet wat voor stof dat was.

Eerder waren twee slachtoffers naar het ziekenhuis gebracht uit een woning aan de Kaneelstraat in Almere die onwel waren geworden. Vervolgens werd ook het personeel onwel, waarop de spoedeisende hulp werd ontsmet.

SEH

Zeker vier SEH-medewerkers werden onwel werden, waarna de SEH werd afgesloten. Ook ambulancepersoneel en politieagenten die de woning in de Kaneelstraat binnengingen, hadden irritatie aan slijmvliezen en werden niet lekker. Zij worden apart behandeld. Volgens een woordvoerder gaat het om "een laatste check'', waarbij bloedwaardes worden gecontroleerd.
Er wordt volgens de zegsman "alles aan gedaan'' om de Spoedeisende Hulp, waar één van de slachtoffers uit de woning naartoe is gebracht, zo snel mogelijk weer open te krijgen.

De brandweer in Almere heeft zondagavond geen 'giftige waardes' gemeten in de woning waar eerder een dode en een onwel geworden personen werden gevonden. Dit kan erop duiden dat stoffen die eerder voor problemen zorgden zijn verdampt. Volgens de woordvoerder zou het mogelijk kunnen gaan om ammonia of chloor, al is dat absoluut niet zeker.
In de Kaneelstraat leek het in eerste instantie te gaan om een koolmonoxidevergiftiging, al hield de brandweer ook rekening met andere scenario's. (ANP)

0 Reacties

om een reactie achter te laten
Top