ACTUEEL

SP onderzoekt vermeende misstanden TSN

De SP start een grootschalig onderzoek naar mogelijke misstanden bij Thuiszorg Service Nederland (TSN). Tweede Kamerlid Renske Leijten zegt veel klachten te ontvangen over de organisatie.

Klachten

De meeste klachten die Leijten ontvangt zijn afkomstig van het personeel. “Werknemers hebben klachten over het uitbetalen van salaris en het ontbreken van contact met collega’s. Loonstrookjes kloppen niet, vakantieuren verdwijnen en het personeel moet zelf voor vervanging zorgen. Dat rechtvaardigt een onderzoek: Ik wil weten hoe structureel de problemen bij deze thuiszorggigant zijn.”

TSN herkent beeld niet

TSN verklaart tegenover NU.nl zich niet te herkennen in het geschetste beeld. Scheidend directeur Jan Torny (foto) vindt de uitspraken over ondermaatse zorg en onderbetalen ‘onzinnig’.  Eerder dit jaar waren er weliswaar technische problemen met het verwerken van uren en salarissen, maar dit is volgens Torny opgelost. Leijten zegt hier echter nog steeds klachten over te ontvangen en zet het onderzoek voort.

4 Reacties

om een reactie achter te laten

Anonym

30 september 2010

het klopt wel van dat niet betalen, en ook nog is voor een uurloon dat net 4 cent boven het minium zit

nl 9,45 bruto per uur

Anonym

1 oktober 2010

de salarissen zijn nu up to date als ik mijn reiskosten van januari aankomende periode vergoed krijg ,

ik heb daar mee gewacht omdat er te veel klachten waren over de salarissen en de wacht tijd te lang aan de telefoon waren

de andere onkosten die wij hebben van de V&V worden nog steeds niet vergoed te denken aan telefoonkosten, computer kosten incl de printer kosten cartridges en papier kosten het is ook nog steeds niet duidelijk of we deze ook gaan krijgen.

nu na 9mnd overname hebben we eindelijk een vergadering gehad deze moet als je goede communicatie wil hebben om de 6 weken plaats vinden , de onderlinge sfeer was dan ook om te snijden er waren veel mis communicatie problemen ontstaan



we gaan het verder nog afwachten .................

we hopen in ieder geval niet weer failliet te gaan zodat onze premie in december gewoon volledig word uitbetaald en we eindelijk weer een trede omhoog gaan in de periodiek

Anoniem

3 oktober 2013

tsn is zeer slecht met betalen en zeker met het oplossen van deze problemen zoals gezegd wordt uren stelen salaris klopt nooit bellen krijg je call centrum kan je al merken dat er iets niet klopt en ze krijgen het na maanden nog niet voor elkaar daar door kom je zelf in de problemen met rekeningen betalen nee TSN slecht voor personeel

Anoniem

3 oktober 2013

zou tsn ook niet klagen als ze zelf door zorg verzekeraars zo werden behandeld? met hun vergoedingen?

Top