De SP start een grootschalig onderzoek naar mogelijke misstanden bij Thuiszorg Service Nederland (TSN). Tweede Kamerlid Renske Leijten zegt veel klachten te ontvangen over de organisatie.
Klachten
De meeste klachten die Leijten ontvangt zijn afkomstig van het personeel. “Werknemers hebben klachten over het uitbetalen van salaris en het ontbreken van contact met collega’s. Loonstrookjes kloppen niet, vakantieuren verdwijnen en het personeel moet zelf voor vervanging zorgen. Dat rechtvaardigt een onderzoek: Ik wil weten hoe structureel de problemen bij deze thuiszorggigant zijn.”
TSN herkent beeld niet
TSN verklaart tegenover NU.nl zich niet te herkennen in het geschetste beeld. Scheidend directeur Jan Torny (foto) vindt de uitspraken over ondermaatse zorg en onderbetalen ‘onzinnig’. Eerder dit jaar waren er weliswaar technische problemen met het verwerken van uren en salarissen, maar dit is volgens Torny opgelost. Leijten zegt hier echter nog steeds klachten over te ontvangen en zet het onderzoek voort.