Tegenwicht
ExpEx, kort voor Experienced Experts, wil met de campagne #alsnogbedankt een tegenwicht bieden aan de veelal negatieve publiciteit en ontwikkelingen in de jeugdzorg. Ze richten zich in een persoonlijke videoboodschap op hulpverleners waar ze goede ervaringen mee hebben.
Kleine dingen maken het verschil
“Wij ervaringsdeskundigen weten als geen ander dat er in de sector veel mensen hard werken om het goede te doen”, laat Maurits Boote van ExpEx weten. “Voor ons zijn het juist vaak de kleine dingen geweest die het verschil in ons leven hebben gemaakt. Vaak door mensen die buiten de lijntjes kleuren en in staat zijn om vanuit gelijkwaardigheid samen te werken met jongeren.”
Korte filmpjes
In korte filmpjes van ongeveer een minuut bedanken de ervaringsdeskundigen een hulpverlener. Inmiddels staan acht van zulke filmpjes op het speciale YouTube-kanaal. De campagne wordt gefinancierd door Jeugdzorg Nederland, FNV Zorg&Welzijn, CNV Zorg&Welzijn en FBZ.