Het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven start met een grootschalige multimediale campagne voor het werven van Operatiekamerpersoneel. Het ziekenhuis heeft net als veel andere ziekenhuizen moeite met het vinden van goed geschoolde operatiekamerassistenten en anesthesie professionals en heeft daarom voor een andere aanpak gekozen.
Facebook en twitter
Twee medewerkers, Linda en Lisette, zijn de gezichten van de campagne. Zij geven dagelijks via Twitter en Facebook een kijkje in de keuken van het Operatiekamercomplex van het ziekenhuis. Ook is er een speciale website. Verder zet het ziekenhuis busreclame en abri’s in en adverteert het in dag- en weekbladen.
Uitdaging en sfeer
Dr. Pieter Stepaniak, manager van het OK-complex van het Catharina Ziekenhuis: “We zien in de zorg al jaren een tekort aan OK-professionals. Dat vraagt om een creatieve aanpak voor het werven van nieuwe medewerkers. Het blijkt dat uitdaging in het werk en een goede sfeer belangrijke factoren zijn bij de keuze voor de werkplek. Door twee collega’s van de afdeling via social media actief te laten ‘praten’ over hun werk-zaamheden geven we een open en eerlijk beeld van ons operatiekamercomplex.” Geïnteresseerde kandidaten kunnen ook een dagje meelopen.
Volg Linda en Lisette via Facebook
http://www.facebook.com/OK.Prof.Lisette
http://www.facebook.com/OK.Prof.Linda
Volg Linda en Lisette op Twitter
https://twitter.com/#!/OK_Prof_Linda
https://twitter.com/#!/OK_Prof_Lisette