SalesBusiness © Fantasista / fotolia.com
Het CBO en PPP-zorg gaan de ervaringen van patiënten benutten om teamprestaties snel te verbeteren. Het doel is dat een zorgteam zelf de feedback op hele korte termijn kan gebruiken.
Direct zichtbaar
PPP-zorg staat voor Patient Perception Program in de zorg. Het is een nieuwe methode om de perceptie van patiënten te gebruiken voor de verbetering van de zorgverlening. De feedback van patiënten is direct zichtbaar.
Vragen
Meteen na afloop van het spreekuur of de behandeling beantwoordt de patiënt maximaal negen vragen over de verschillende aspecten van de geleverde zorg dat kan op een iPad of andere tablet. Het hele zorgteam weet direct de ervaringen van de patiënt met de zojuist aan hen geboden zorg. Zij zien in grafieken online terug of ingevoerde verbeteringen het gewenste effect hebben.
Verbeteren
Dankzij de directe feedback kan een behandelteam nog op dezelfde dag zijn prestaties verbeteren. Het zorgteam bepaalt de vragen zelf, specifiek op de zorg die geleverd wordt. Deze kunnen steeds worden aangepast, bijvoorbeeld om een bepaald zorgaspect uit te lichten.
—
Meer weten over human resource management (hrm) en management development in de zorg? Via Skipr hrm blijft u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op dit gebied.