Organisaties die zich op de gezondheid richten hebben de sterkste reputatie in de Nederlandse goededoelenbranche. Dat is de conclusie uit een merkenonderzoek onder 2.000 respondenten door Hendrik Beerda Brand Consultancy. KWF Kankerbestrijding is de meest gerenommeerde goededoelenorganisatie.
Steun voor KWF Kankerbestrijding
Merkadviseur Hendrik Beerda stelt dat er vrijwel geen enkele andere organisatie zo’n brede steun ontvangt als KWF Kankerbestrijding. “Bekendheid, waardering en binding zijn onder alle bevolkingsgroepen het sterkst ontwikkeld bij KWF Kankerbestrijding, onafhankelijk van leeftijd, geslacht, geloofsovertuiging of opleidingsniveau.”
Reputatie
De reputatie van een goededoelenorganisatie is sterker naarmate het werk ten goede komt van Nederland. Ook een zorgvuldige besteding van het geld en de media-aandacht spelen een belangrijke rol.
Top-10 van sterkste merken in de Nederlandse goededoelensector
1. KWF Kankerbestrijding
2. Het Nederlandse Rode Kruis
3. KiKa (Kinderen Kankervrij)
4. CliniClowns
5. Wereld Natuur Fonds
6. Nederlandse Hartstichting
7. Ronald McDonald Kinderfonds
8. UNICEF
9. Artsen zonder Grenzen
10. Leger des Heils
Skipr event: Sustainability Congres en Gala 2010
Kofi Annan, Roger van Boxtel, André Veneman en de MIT-hoogleraren Prashant Yadav en David Simchi-Levi voeren naast Gerard Kleisterlee op woensdag 2 juni 2010 het woord tijdens het Sustainability Congres en Sustainability Gala 2010 in Hotel Huis ter Duin in Noordwijk. Wilt u erbij zijn? Aanmelden voor dit Skipr event is mogelijk via het aanmeldformulier.
Twitteren over het Skipr evenement? Gebruik #Skiprevent
Volg Skipr ook op Twitter.