GGz Centraal wil de stem van de cliënt beter hoorbaar maken binnen de organisatie. De ggz-aanbieder in Amersfoort is naar eigen zeggen de eerste ggz-instelling die hiertoe een online-cliëntenpanel heeft opgezet.
Het online cliëntenpanel is een gezamenlijk initiatief van de centrale cliëntenraad en de raad van bestuur van GGz Centraal. In het cliëntenpanel kunnen nieuwe initiatieven binnen GGz Centraal worden getoetst. Met hun deelname helpen de leden van het cliëntenpanel de kwaliteit van zorg binnen GGz Centraal te verbeteren. Ook wordt het cliëntenpanel ingezet om kwaliteitstoetsing vanuit cliëntperspectief verder vorm te geven.
Lastig
Door het verder ambulantiseren en de rol van de specialistische ggz wordt het steeds lastiger voor de cliëntenraad om de cliënt te ontmoeten, raadplegen of te betrekken bij ontwikkelingen. De inzet van een online cliëntenpanel is hiervoor een innovatieve oplossing. Inmiddels hebben zich zo’n 35 mensen aangemeld voor het cliëntenpanel. Op de website laat GGz Centraal weten dat er nog ruimte is voor meer leden.
—
Skipr houdt op 14 november samen met Emerce de e-Health Convention 2017, dé gelegenheid om kennis te maken met nieuwe, inspirerende en bewezen toepassingen van (digitale) zorgtechnologie. Ga voor meer informatie over het event naar e-Health Convention 2017.