Abonneer u nu op dé podcast door de redactie van Skipr en Zorgvisie over de gezondheidszorg in Nederland Beluister de afleveringen van Voorzorg hier

Reader Interactions

Reacties 4

  1. AvatarM van Dijk

    “Gebleken is dat Menzis door een onvoldoende concurrerende premie per 1 januari 2021 een fors aantal klanten heeft verloren.”

    Onvoldoende concurrerend is toch geen fout maken bij het bepalen van de zorgpremie? Met het huidige kostenniveau is de premie juist bepaald – Menzis moet blijkbaar aan de slag om het kostenniveau naar beneden te brengen om weer concurrerend te zijn, dit is iets anders dan een fout maken bij de premiebepaling.

  2. AvatarDJvanBuren

    En dan gaan er volgend jaar weer 165000 terug, en daar zijn dan weer veel mensen mee bezig en dat geld wordt dus niet besteed aan zorg maar aan administratie. Ik weet niet of we daar gelukkig van worden? Of gezonder? Maar zo hebben we het met elkaar bedacht, geen verwijt maar wel iets om over na te denken?

  3. Avatarclemens Bielen

    Er kunnen ook andere redenen zijn dan alleen de hoogte van de premie om bij een verzekeraar weg te lopen. In het artikel lees ik niet dat er een enquête heeft plaatsgevonden naar de beweegredenen van het vertrek bij de zorgverzekeraar.

  4. AvatarErik van Zalk

    Wellicht belangrijk om te noemen dat de negatieve effecten van het toch wel harde inkoopbeleid en voorwaarden die Menzis hanteert, de gevolgen nu toch ook gevoeld worden door de verzekeringsnemers bij Menzis. Als je geen zorg krijgt doordat het omzetplafond bereikt is denk je nog wel een keer na over je zorgverzekeraar of als je een groot/stevig deel zelf moet betalen bij een niet gecontracteerde zorgpartij? Ik zie op dit punt wel de voordelen van marktwerking voor de client/patiënt. De vraag is of de verzekeraar dit ook snapt.