Het gaat in Nederland wel lukken met de e-health, maar dan moeten we in de zorg wat meer gaan denken als marketeers. Dat stelde Jeroen de Flander dinsdag op de e-Health Convention. De Flander is strategie en implementatie expert.
Binnen de sector is er veel enthousiasme, constateert De Flander, maar voor het grotere publiek is e-health dikwijls nog een ver-van-mijn-bed-show. Om daar iets aan te doen, moet er een beter verhaal worden verteld.
“Misschien vinden mensen marketeer nog altijd een vies woord”, licht De Flander in onderstaande video toe. “Maar uiteindelijk heeft een idee alleen weinig waarde. In plaats van ons alleen te richten op het hoofd en te zorgen dat we e-health-ideeën hebben, moeten we ook het hart meekrijgen. (..) Wat zijn de verhalen die we gaan vertellen om mensen te enthousiasmeren?”
Een voorwaard voor het slagen van e-health is gebruiksgemak. “Complexiteit is een van de dooddoeners van nieuwe ideeën”, aldus De Flander op de e-Health Convention.
Dit en meer in de video:
Jeroen de Flander spreekt ook op 7 november op de TIAS Masterclass Strategie Implementatie, waar het denken over e-health handen en voeten moet krijgen.