Reader Interactions

Reacties 3

  1. AvatarE.Kriek

    Op zich logisch; de roep om de regeldruk is ooit begonnen vanuit de werkvloer.
    Maar sindsdien hebben partijen, die niets met de werkvloer te maken hebben, het initiatief doodgeknuffeld.
    Een zorgverlener die een serieus probleem ervaart, heeft geen boodschap aan een externe partij die aan de haal gaat met zijn/haar probleem.
    En daar gaat het fout.

  2. AvatarE.Kriek

    De roep om de regeldruk te verminderen, bedoel ik

  3. AvatarFrans Fakkers

    Luisteren naar de zorgprofessionals is de roep die je recent ziet doen door Tjeenk Willink, mevr. Hamer van de SER, Wij zien dit ook al 10 jaar bij het project de Wijkzuster Terug. De wijkzusters weten precies vanuit hun professie wat ze moeten doen, maar de regelgeving vanuit de eigen organisatie als wel van de zorgverzekeraar maakt dat ze belemmerd worden in de uitvoering van hun werk. Vanuit het ministerie van VWS gaat het maar om 5% van de regelgeving aldus de hoogste baas van VWS tijdens een bezoek aan het project de Wijkzuster. De overige 95% van de eigen organisatie en zoals we zien vanuit de zorgverzekeraar. Luisteren naar de werkvloer gebeurt te weinig en is nu ook doorgedrongen tot bovengenoemde mensen, die al hun kracht zouden moeten inzetten om aan wat zij terecht constateren, ook daadwerkelijk wordt opgepakt.