ACTUEEL

Sigaret veroorzaakte brand in Rhenen

De brand die zondag uitbrak in een zorgcentrum in Rhenen is ontstaan door een sigaret, denkt de politie. Dit meldt de NOS.

Bij de brand in zorgcentrum De Tollekamp kwam een 88-jarige man om het leven. Volgens de politie ontstond het vuur nadat hij onwel was geworden. Hij had op dat moment een brandende sigaret in zijn hand.

Een andere bewoner van het zorgcentrum raakte lichtgewond. Er werden twee verdiepingen ontruimd. De brandweer had het vuur gauw onder controle, liet de veiligheidsregio Utrecht weten.

Verschillende bewoners vluchtten na het uitbreken van de brand naar het dak van het zorgcentrum aan de Nieuwe Veenendaalseweg. Ze werden met een hoogwerker naar beneden gehaald.

0 Reacties

om een reactie achter te laten
Top