ACTUEEL

Nieuwkomer zet trombosedienst onder druk

Er is een conflict ontstaan tussen de Atalmedial (de trombosedienst) en TromboVitaal, onderdeel van nieuwkomer medisch centrum Arterium over de kwaliteit van zorg. Atalmedial heeft huisartsen in de regio Amsterdam per brief gewaarschuwd voor de slechte kwaliteit van TromboVitaal. TromboVitaal diende daarop een klacht in bij de Reclame Code Commissie.

Nieuwkomer op de markt TromboVitaal speelt in op twee trends. Het is tegenwoordig mogelijk om als patiënt zelf bloedverdunningswaarden te meten. Patiënten hoeven daardoor niet meer naar de trombosedienst toe. Daarnaast is er een nieuwe generatie, betere medicijnen op de markt.   

Hartpatiënten en mensen met trombose hoeven daardoor niet meer naar de trombosedienst toe, maar kunnen, als zij een contract hebben getekend bij TromboVitaal naar de huisarts. TromboVitaal werkt samen met huisartsen en met twee thuiszorgorganisaties, die het meetsysteem van TromboVitaal gebruiken. 

Atalmedial zegt in NRC.Next de waarschuwingsbrief naar de huisartsen te hebben gestuurd omdat ze zich zorgen maken over de huidige situatie waarin het soms onduidelijk is bij wie welke patiënt is aangesloten. 

De uitspraak van de Reclame Code Commissie is over vier weken. 

2 Reacties

om een reactie achter te laten

p Wijnsma

20 augustus 2016

TromboVitaal geeft prima service en geeft enorm veel gemak. Trombosedienst moet niet zeuren maar vernieuwen en dat is moeilijk bij ingeroeste organisaties!!!!
Zonder vernieuwing sterft de Trombosedienst uit!

Nora Holtrust

22 augustus 2016

Helemaal eens met de eerste reactie. Ik slik al jaren bloedverdunners. Tijdens een vakantie in het buitenland kwam ik er er achter dat je ook zelf kon prikken. Klein prikje ipv die ellendige naald in je arm. Ik heb toen meteen zo'n apparaatje aangeschaft. Het heeft nog ja-a-a-ren geduurd voor de Trombosedienst die apparaatjes ging gebruiken.

Top