Pieter Rahusen

Pieter Rahusen

Pieter Rahusen, manager marketing & business development bij Eurocom Group.

In alles wat Eurocom doet, stellen wij ons ten doel een wezenlijke bijdrage te leveren aan de kwaliteit van leven en werken. Wij leveren deze bijdrage door de huidige realiteit ter discussie te stellen, anders te denken en transparant en open te zijn. Op basis daarvan ontwikkelen wij innovatieve hoogwaardige producten en diensten die de effectiviteit, waardigheid en het gevoel van veiligheid van haar gebruikers verhogen. Het is onze overtuiging dat de introductie van nieuwe slimme met technologie gefaciliteerde samenwerkingsvormen tussen partijen in het ecosysteem maximale toegevoegde waarde creëert.. Dit ecosysteem, waarin zowel professionele partijen als particulieren in nieuwe netwerken samenwerken, verandert door de digitale transformatie in een hoog tempo.

Pieter heeft jarenlange ervaring in marketing, logistiek, sales en business development in leidinggevende rollen binnen internationale commerciële organisaties. Hij studeerde in 1996 af aan de Rijksuniversiteit Limburg Maastricht met als afstudeerrichting bedrijfseconomie organisatie marketing en ging in 1996 aan de slag bij Fujifilm Manufacturing Europe. Vervolgens maakte Pieter de overstap naar Ricoh International als marketing manager en business development Healthcare, waar hij verantwoordelijk werd voor het implementeren van nieuwe concepten voor oplossingen rond documentmanagement en informatielogistiek. Pieters belangrijkste taak binnen Eurocom is het aansturen en ondersteunen van de verkoop- en marketingteams die oplossingen in de zorgsector aanbieden die een wezenlijke bijdrage leveren aan de kwaliteit van leven en werken. Hij heeft een bewezen track record in Healthcare, met diepgaand inzicht in de innovaties binnen dat domein.

In zijn nieuwe rol als manager marketing & business development bij Eurocom Group treedt Pieter op als een ambassadeur die nieuwe banden met relaties vindt, aanhaalt en versterkt.