Om veilig medicijngebruik te bevorderen is De Friesland Zorgverzekeraar gestart met het ‘farmaceutisch thuisconsult’. Apothekers komen bij mensen aan huis voor informatie en advies.
Aftrap
Deze introductie vormt tevens de aftrap van een nieuwe campagne van De Friesland Zorgverzekeraar met als titel ‘Zo doe je dat’. Het apothekersbezoek is de eerste van een reeks activiteiten de komende maanden op het gebied van zorg en preventie.
Positief signaal
Diana Monissen, voorzitter van de raad van bestuur: “Wij hebben een gezond optimisme over de zorg en nodigen anderen uit daar in mee te gaan. Want als je goed om je heenkijkt, vindt er eigenlijk verrassend veel positieve vernieuwing plaats.”
Weinig middelen
De Friesland constateert dat het, ondanks de enorme uitdagingen in de zorg, wel degelijk mogelijk is om veel te bereiken met weinig middelen. Huisbezoek door apothekers is hiervan een goed voorbeeld. Beschikbare vakmensen worden gewoon op een nieuwe manier ingezet, zonder dure technologie of ingewikkelde plannen.
Nuchtere Nederlanders
De Friesland gaat actief campagne voeren rond haar speciale manier van innoveren en wat de klant daar mee opschiet. ‘Zo doe je dat’, is de slagzin die hier bij hoort. Klanten en andere nuchtere Nederlanders zullen regelmatig worden gevraagd naar hun ideeën. En dat geluid gaat De Friesland vervolgens weer laten horen in Den Haag. Verder zal De Friesland verschillende initiatieven presenteren op het gebied van zorg, kwaliteit van leven en preventie.