Zorg van de Zaak en FC Utrecht hebben hun sponsorovereenkomst opengebroken en met drie jaar verlengd. De samenwerking gaat verder dan alleen de naamgeving op het shirt: de afgelopen seizoenen ontwikkelden de partners maatschappelijke en preventieprogramma’s.
Zorg van de Zaak, een netwerk van bedrijven op het gebied van bedrijfszorg, leefstijlzorg en medische zorg, en FC Utrecht gingen medio 2015 voor het eerst met elkaar in zee. Hun gezamenlijke doelstelling was om van Utrecht de meest vitale stad van Nederland te maken. Om die reden hebben de twee partijen maatschappelijke en preventieprogramma’s opgezet. Zij hebben kwesties als schulden, pesten op het werk en roken op de kaart gezet, volgens Zorg van de Zaak “om een wezenlijke bijdrage te leveren aan een gezonder, vitaler en gelukkiger Utrecht”.
Marius Touwen, oprichter en grootaandeelhouder van Zorg van de Zaak: “De impact van FC Utrecht is onmiskenbaar. Natuurlijk doet de voetbalclub het meer dan naar behoren op het veld, maar ook daarbuiten toont de club ambitie. Met name de maatschappelijke impact van de voetbalclub op de omgeving laat zien dat de FC diepgeworteld zit in de randgemeenten en de provincie. Wij zijn trots ons weer aan FC Utrecht te verbinden.”
Reusachtig speelshirt
Om de samenwerking te vieren, heeft de hoofdsponsor van FC Utrecht zondag naar eigen zeggen voor een uniek moment gezorgd, voorafgaand aan de thuiswedstrijd tegen PSV. FC Utrecht-supporters zagen in Stadion Galgenwaard hoe een reusachtig speelshirt van de Domstedelingen (afmeting: 37 x 32 meter) over de tribune trok. Overigens verloor FC Utrecht met 1-7 tegen PSV.