Met een speciale Facebook-campagne en Jackass-achtige stunts, waarbij 250 euro vergeven wordt, probeert zorginstelling Amaris jongeren te interesseren voor de zorg.
Met het groeiende tekort aan zorgpersoneel wil Amaris jongeren in Hilversum, Huizen en Amersfoort nadrukkelijk wijzen op een baan in de zorg. “Met deze actie willen wij jongeren aan ons binden door zoveel mogelijk ‘likes’ op onze facebookpagina”, aldus Hennie Groenenberg, manager P&O van Amaris Zorggroep, in de Gooi- en Eemlander. “De jongeren zijn voor ons de toekomst en wij hopen hen via sociale media te laten zien wat de verschillende mogelijkheden van werken en leren in de ouderenzorg zijn.”
Verwarring
Vorige week zaaide Amaris verwarring door in de hal van station Hilversum een oudere in een rolstoel bij de stationstrap alleen te laten. De jongeren die de acteur te hulp schoten en daarmee bewezen de zorg in het bloed te hebben, kregen een opdracht waarbij ze de rolstoel door een parcours heen moesten loodsen. De snelste deelnemer kreeg een cheque van 250 euro. Amaris wil dergelijke verrassingsacties de komende nog enkele keren herhalen.