ACTUEEL

Welzorg betreurt gebrekkige service

Rolstoel- en scootmobielenleverancier Welzorg betreurt de gebrekkige service die het de afgelopen maanden heeft geleverd. Dat schrijft het bedrijf op zijn website. Vooral in de provincies Utrecht en Noord-Holland regende het klachten.

Welzorg wijt de gebrekkige service aan de veranderende zorgmarkt. “De overheid bezuinigt fors. Door budgetdruk bij gemeenten en hevige concurrentie in de markt zijn de prijzen de afgelopen tijd sterk gedaald. Hierdoor gaat er momenteel helaas meer fout dan normaal gesproken en doen zich ernstige situaties voor.”

Extra personeel

Welzorg richt zich de komende tijd alleen maar op de verbetering van de serviceverlening aan haar klanten. Zo is er meer personeel ingezet, zijn er extra steunpunten geopend en de openingstijden verruimd.

1 Reacties

om een reactie achter te laten

Arnout Orelio

16 juni 2014

Beste Welzorg,

Fijn dat u het probleem erkent en de oorzaak bij uzelf zoekt (ipv bij de klanten of omgeving).

Heel goed idee dat u de serviceverlening wilt verbeteren.

De door u voorgestelde maatregelen:

Zo is er meer personeel ingezet,
zijn er extra steunpunten geopend en
de openingstijden verruimd.

gaan echter (in mijn beleving) niet tot verbetering van het proces van serviceverlening leiden. Geen van deze maatregelen verandert de manier van werken. Mijn ervaring is dat "als je (meer van) hetzelfde doet, krijg je (meer van) dezelfde uitkomsten".

Als u uw cliënten echt wilt helpen zou ik u willen aanraden om
1. uw problemen uitgebreid te onderzoeken, op de plek waar ze optreden, 2. de bronoorzaken achterhalen, 3. de creativiteit van uw mensen inzetten op maatregelen te bedenken, die de oorzaken weghalen.

Veel succes met de verbeterslag!

Arnout Orelio
www.deverbeterpraktijk.nl

PS Bovenstaande is ook veel goedkoper, dan de door u voorgestelde maatregelen ;-)

Top