HRM

VGN lanceert imagocampagne gehandicaptenzorg

Onder het motto ‘Wát een vak’ is de Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland (VGN) een campagne gestart om het beeld van werken in de gehandicaptenzorg aantrekkelijker te maken. Via social media wil de VGN met name jongeren wijzen op het vakmanschap in de sector.

“Want werken in de gehandicaptenzorg is echt vakwerk”, zegt VGN-directeur Frank Bluiminck. “Je moet er wel ballen voor hebben”, verwoordt begeleider Nathalie het nog krachtiger in de campagne. Ook wil de VGN met de Facebook-campagne waardering tonen voor alle medewerkers die zich met liefde en overtuiging inzetten voor mensen met een beperking.

Gedurende de campagne worden tot het eind van dit jaar zes teams uit de gehandicaptenzorg gevolgd via de Facebook-pagina ‘Werken in de gehandicaptenzorg’. Iedere zes weken verschijnt een nieuw team en wordt de professionaliteit van dat team zichtbaar gemaakt. De VGN roept mensen op om teams aan te dragen voor deze campagne. Eind 2017 kiezen het publiek en een vakjury welk team uit deze campagne het meest inspirerend is.

Vakmensen

Het eerste team waarmee mensen op Facebook kennismaken, werkt met jongeren met een licht verstandelijke beperking en ernstige gedragsproblemen ('s Heeren Loo, locatie Groot Emaus in Ermelo). “Hier werken mensen die als geen ander om kunnen gaan met agressie en onvoorspelbaar gedrag”, licht Bluiminck toe. “Wat de situatie ook is; zij blijven rustig en stabiel en zorgen ervoor dat de rust en veiligheid altijd weer terugkeren.”

 

0 Reacties

om een reactie achter te laten
Top