Zorgaanbieder Aafje heeft de Corporate Fashion Award gewonnen voor de beste bedrijfskleding in de categorie Health & Care. Volgens de jury heeft de nieuwe bedrijfskleding een “huiselijke uitstraling, maar is door het gedurfde kleurgebruik ook erg herkenbaar”.
Om genomineerd te worden voor de Corporate Fashion Award moeten missie, visie en huisstijl van de organisatie zijn verwerkt in de kleding. De nieuwe bedrijfskleding van Aafje, ontworpen door Saskia Markx, doet dit ondermeer door het gebruik van een rozet waarin drie tekens zijn verwerkt; een huis, bestek en een hart. Daarmee wil de organisatie duidelijk maken dat Aafje altijd thuis geeft, de zorg goed doet en met hoofd, hart en humor werkt.
Zichtbaar
Volgens de vakjury, met daarin modekoning Paul Schulten en oud-Princess directeur Aad Ouborg, “zullen de klanten van Aafje blij zijn om een warm mens te zien. De kleding heeft een huiselijke uistraling, maar is met het gedurfde kleurgebruik ook erg herkenbaar.” “Zowel medewerkers als klanten worden er blij van”, aldus bestuursvoorzitter Constant van Schelven bij de in ontvangstneming van de prijs. “Het maakt ons zichtbaar, waardoor we allemaal een trotse ambassadeur van Aafje kunnen zijn. Met de nieuwe bedrijfskleding ben je één van ons, maar toch jezelf!”