Gezinnen met een pasgeboren kind werden de afgelopen maanden op basis van persoonlijke voorkeuren gematcht aan een kraamverzorgende van de Brabantse organisatie Welkom Kraamzorg.
Ze maakten hiervoor gebruik van de Matchmaker Zorg. Die koppelt klanten en medewerkers op basis van voorkeuren, talenten, persoonlijkheid en behoeften.
De pilot vond plaats in 2016 in vier teams binnen regio Maasland. De klanttevredenheid is bij de kraamverzorgenden die werden geplaatst via de Matchmaker Zorg gestegen. Binnenkort kunnen alle klanten van Welkom Kraamzorg en dus gebruik van maken.
Optimaliseren
Naast een hoger rapportcijfer van de klant biedt de Matchmaker Zorg aanknopingspunten om het medewerkersbestand te optimaliseren. Zo blijkt er meer behoefte te zijn aan kraamverzorgenden die goed en graag willen koken. “Daar gaan we in de organisatie natuurlijk iets mee doen, zowel bij de werving van nieuwe medewerkers als handreikingen voor bestaande medewerkers”, aldus Hilde Verbruggen, directeur van Welkom Kraamzorg.