• Hidden
Abonneer u nu op dé podcast door de redactie van Skipr en Zorgvisie over de gezondheidszorg in Nederland Beluister de afleveringen van Voorzorg hier

Reader Interactions

Reacties 1

  1. wulf@mede-menszijn.nl

    Voor het maken van een afspraak ga ik tegenwoordig maar naar de balie van de praktijk. Telefonisch is er niet doorheen te komen. Zoals gistermiddag, toen ik m’n eindelijk verworven afspraak wilde annuleren. Er uiteindelijk maar weer naartoe gegaan omdat ik een automatisch antwoordapparaat kreeg dat ik de volgende dag pas teruggebeld zou worden. Ik wilde sneller kunnen regelen dat er iemand voor mij in de plaats zou kunnen. Ook aan de balie wordt eerst m’n doopceel gelicht om toegang te krijgen tot de dokter. Bij annuleren was het genoeg om te zeggen dat ik mij bedacht had. Ik vind de drempel tot huisarts zorg hoog geworden. Mijn gevoel is dat ik behoor tot die groep patiënten die wel weer voor een wissewasje zullen komen. Terwijl dat jaarlijks gemiddeld meestal maar een keer is. Ik vind dat er veel begrip voor hun situatie nodig is om de vervelende sfeer die ik ervaar te kunnen begrijpen.