Technologiebedrijf Philips biedt tienduizend vrouwen op verschillende locaties in de wereld een gratis mammografieonderzoek aan. Philips wil daarmee naar eigen zeggen een bijdrage levereb aan de internationale bewustwording over borstkanker.
Om het belang van vroegtijdige diagnose te benadrukken, zet Philips daarnaast gedurende de hele maand oktober over de hele wereld zo’n honderd belangrijke bouwwerken in een roze licht. “Door bij te dragen aan de bewustwording over borstkanker willen we benadrukken hoe belangrijk vroegtijdige opsporing is”, aldus ceo Frans van Houten. “We zijn er bovendien van overtuigd dat onderzoek en innovatie de wereld kunnen veranderen door vroegtijdige diagnose en betere preventie en behandeling mogelijk te maken.”
Expertise
Philips zal zijn expertise op zorggebied inzetten om binnen en buiten de eigen organisatie zowel mannen als vrouwen voor te lichten over het belang van vroegtijdige opsporing en manieren van (zelf)onderzoek. Philips wil ook zijn 115 duizend medewerkers tellende personeelsbestand inzetten om geld in te zamelen voor baanbrekende innovatie. Daartoe wordt steun gegeven aan internationaal onderzoek uitgevoerd door gerenommeerde instellingen in Europa, Azië en Noord-Amerika. Het gedoneerde geld komt onder meer ten goede aan KWF Kankerbestrijding.