Na een succesvolle pilot is de technologie nu beschikbaar voor alle zorgprofessionals binnen de zeventien woonzorglocaties en twaalf thuiszorgteams van ViVa!.
Administratielast verminderen
De invoering past binnen de bredere doelstelling van ViVa! Zorggroep om de administratieve belasting van zijn zorgprofessionals structureel te verminderen. Door spraakgestuurd te rapporteren kan relevante cliëntinformatie tot drie keer sneller en efficiënter worden vastgelegd. Dit leidt tot tijdwinst, vermindering van registratiedruk én meer aandacht voor de cliënt.
“Onze medewerkers gaven regelmatig aan dat zij onnodig veel tijd kwijt waren met rapportages typen en vroegen of dit sneller kon. Dit vraagstuk kwam dus vanuit de medewerkers zelf, waardoor we dit project prioriteerden”, zegt Tim Aarts, manager Innovatie & Transitie van ViVa! Zorggroep. “Op deze manier investeren wij actief in oplossingen die de kwaliteit van zorg verbeteren en de werkdruk van medewerkers verlagen.”