Met de campagne ‘Zoek jezelf niet zieker’ wil Thuisarts mensen bewust maken van het grote verschil tussen wat je online tegenkomt via zoekmachines, AI en social media, en de betrouwbare informatie die je vindt op Thuisarts. De campagne maakt gebruik van online video, social media (zoals Instagram, Facebook en TikTok), radiocommercials en straatposters.
Bekender worden
Hoewel Thuisarts met gemiddeld 200.000 bezoeken per dag de meest gebruikte gezondheidswebsite van Nederland is, willen mensen steeds vaker gezondheidsinformatie halen van platforms als TikTok of via AI. Daarom wil Thuisarts bekender worden als betrouwbare informatiebron. Met de campagne wil Thuisarts in de hoofden van mensen een voorkeursplek krijgen als de eerste plek waar ze gezondheidsinformatie checken – voordat ze gaan googelen of het AI gaan vragen.
Uit een eerder onderzoek van KNMG en NOS blijkt dat 85 procent van de artsen te maken heeft met patiënten die verkeerde informatie vonden over hun gezondheid op internet.
De campagne gaat van start in acht middelgrote steden: Enschede, Zaanstad, Leeuwarden, Tilburg, Zwolle, Apeldoorn, Groningen en Maastricht.
