Het UMC St Radboud in Nijmegen heet voortaan Radboudumc of voluit Radboud universitair medisch centrum. De naamswijziging gaat gepaard met een nieuw logo en een nieuwe huisstijl.
Met de nieuwe naam, merk- en huisstijl wil Radboudumc uitdrukking geven aan de nieuwe strategie van de organisatie. Radboudumc wil naar eigen zeggen voorop lopen in de ontwikkeling van en duurzame en betaalbare gezondheidszorg. “Onze missie is dan ook: to make a significant impact on healthcar”, aldus het Radboudumc. “Dat willen we bereiken door persoonsgerichte zorg, aantoonbaar onderscheidende kwaliteit, doelmatigheid en duurzame netwerken.”
Duurzaam
Volgens het academisch ziekenhuis is ‘Radboud’ voor velen de herkenbare en logische naam, terwijl de toevoeging ‘umc’ aangeeft wat het Radboud is. Het nieuwe logo moet zowel traditie en afkomst in ere houden als ook vernieuwing en frisheid uitstralen. De invoering van de nieuwe huisstijl zal vanwege kosten- en duurzaamheidsoverwegingen in fases verlopen.