Thuiszorgorganisatie Archipel en Assist hebben 22 december 2014 een overeenkomst gesloten voor een strategische samenwerking. Assist gaat de Brabantse thuiszorgorganisatie op organisatorisch vlak assisteren waardoor de zorgorganisatie toekomstbestendig wordt.
In de nieuwe organisatiestructuur wordt de nadruk gelegd op het zo lang mogelijk thuis blijven wonen van cliënten die zelf de regie over hun leven willen houden. De interactie tussen cliënt en medewerker komt hierin centraal te staan. “De thuiszorg hebben wij daartoe georganiseerd in kleinschalige en zelfsturende teams, die verantwoordelijk zijn voor de zorg in een bepaalde wijk”, aldus Chantal Beks, directeur van Archipel Thuis.
Organisatiemodel
“De toegevoegde waarde van Assist komt met name tot uiting in het organisatiemodel, dat de wijkteams op alle fronten faciliteert”, aldus Ger Henstra, operationeel directeur van Assist. Dit model legt verantwoordelijkheden zo laag mogelijk in de organisatie, ondersteund door ICT-toepassingen en een strak georganiseerde backoffice. In de praktijk komt dit neer op een gestroomlijnde en geautomatiseerde procesgang, een halvering van de indirecte kosten en minimale bureaucratie. Medewerkers hebben daardoor niet alleen meer tijd voor het daadwerkelijk verlenen van zorg, ook kan deze tegen concurrerende tarieven worden verleend.
Archipel Thuis, een dochterorganisatie van Archipel, is een nieuwe thuiszorgorganisatie in Eindhoven en directe omgeving. De organisatie biedt alle vormen van thuiszorg, variërend van persoonlijke verzorging en begeleiding tot thuisbehandeling. Assist is een dochterbedrijf van de Vebego-groep. Assist biedt innovatieve oplossingen voor het bedrijfsmatig en klantgericht inrichten van zorgondersteunende processen.