Zorgverzekeraar De Friesland is bij de uitreiking van de Esprix-marketingawards twee keer in de prijzen gevallen met de campagne om mensen te leren reanimeren. In zowel de categorie social responsibility als financiële dienstverlening kreeg De Friesland een bronzen Esprix.
Afgelopen najaar startte De Friesland Zorgverzekeraar een grote campagne om mensen in Friesland gratis deel te laten nemen aan een cursus leren reanimeren. De campagne vloeit voort uit de beslissing van De Friesland om het marketingbudget zoveel mogelijk in te zetten voor activiteiten die direct ten goede komen aan zorg, preventie, en veiligheid. Zo investeert de zorgverzekeraar samen met Sport Fryslân ook in Sport op Basisscholen, een programma waardoor er meer vakleerkrachten bewegingsonderwijs geven op basisscholen.
Resultaat
Volgens De Friesland hebben beide campagnes tastbare resultaten opgeleverd. Ruim drieduizend Friezen hebben al deelgenomen aan de cursus reanimeren. De belangstelling is dermate groot dat De Friesland nog eens duizend cursusplaatsen extra beschikbaar heeft gesteld ook voor verzekerden elders in Nederland. In het kader van Sport op Basisscholen zijn inmiddels vijftien extra vakleerkrachten sportonderwijs aan de slag gegaan.