Ongeveer vierhonderd medewerkers van Philadelphia hebben deze week een iPad mini gekregen. Deze gaan ze gebruiken voor het plannen en registreren van uren besteed aan de ondersteuning aan mensen met een verstandelijke of lichamelijke beperking.
Het systeem, dat Careware heet, wordt ook gebruikt voor het registreren van contacten via beeldbellen. Philadelphia is de eerste organisatie uit de gehandicaptenzorg in Nederland die op deze wijze uren registreert.
Gehandicaptenzorg
Careware wordt tot nu toe vooral in de thuiszorg ingezet. Philadelphia ziet mogelijkheden voor de gehandicaptenzorg omdat het bij ambulante ondersteuning ook om één-op-één contacten draait. Wel heeft Philadelphia het systeem op bepaalde onderdelen laten uitbreiden. Na een pilot in de regio Zeeland besloot de zorginstelling begin 2014 om de software binnen de hele organisatie uit te rollen.
Tijdwinst
Nu zorgverleners een eigen iPad hebben, hoeven ze niet meer naar kantoor te komen om hun uren te registreren. Dat levert forse tijdwinst op. Daarnaast kunnen veel vragen sneller worden beantwoord, omdat medewerkers nu overal toegang hebben tot informatie.