De jury van de NIMA Zorgprijs 2011 heeft drie finalisten gekozen uit de zeventien inzendingen. Zij presenteren en verdedigen hun case tijdens het NIMA Zorgcongres op 29 november, waar vakjury én publiek de winnaar bepalen.
Finalisten
De finalisten zijn De Stadsbrug (Altrecht), Indigo (Indigo Service Organisatie / Altrecht) en VGZ ZorgHulp (VGZ). Pauline Terwijn, CEO bij Saxenburgh Groep, Röpcke Zweers Ziekenhuis namens de jury: ‘Van alle inzendingen voldeden de gekozen finalisten het beste aan de voorbeeldfunctie, zijn klantgericht bezig en tonen lef. Ook waren deze cases goed uitgewerkt van idee naar implementatie’.
Social media
Het gebruik van social media is volgens de jury goed vertegenwoordigd onder de inzendingen is. Echter, het criterium vernieuwend kwam wat minder naar voren.
Marketing in gezondheidszorg
De prijs is bestemd voor de zorgorganisatie die het meest succesvol is in het opzetten en uitvoeren van marketing in de gezondheidszorg. Alleen organisaties die een inspiratie zijn voor anderen en een stimulans geven aan het vakgebied maken een kans op de prijs.
Op het NIMA Zorgcongres op 29 november staan vragen centraal als: ‘Hoe kan je onderscheiden in de ogen van de klant en de verzekeraar? Hoe creëer je als marketeer intern draagvlak voor de keuzes die gemaakt moeten worden? Wat zijn de voorwaarden voor succesvol ondernemen in de zorg?