De NVZ vereniging van ziekenhuizen is een digitale marketingcampagne gestart die Nederlanders inzicht moet geven in de keuzes die ze maken bij hun gang naar het ziekenhuis. De test maakt deel uit van de imagocampagne “Het ziekenhuis zorgt”..
Kiezen
Deelnemers aan de test krijgen na beantwoording van een korte vragenlijst hun eigen zorgprofiel. Zo zijn er de zorgwatcher, de zorggenieter of de zorgsprinter. De ludieke terminologie kan niet verhullen dat de test een serieus doel heeft. Door de test wil de NVZ deelnemers laten nadenken over wat zij belangrijk vinden wanneer ze naar het ziekenhuis gaan. Kiezen ze voor de nieuwste apparatuur of voor menselijke aandacht, voor een à-la-carte menu of voor een consult via e-mail?
Sluitstuk
Met de campagne wil de NVZ ook de aandacht vestigen op de afsluiting van de imagocampagne “Het ziekenhuis zorgt”. Die wordt medio september afgesloten met een landelijke open dag. Ziekenhuizen verspreid over het hele land zetten op 18 september hun deuren open voor het publiek. Zij verzorgen rondleidingen, informatiemarkten, kinderactiviteiten en beantwoorden vragen van publiek.